Cesta do Kundy a zase zpátky

5-15. 7. 2006

<< index

Před pár dny jsem ukončil projížďku stopem po Pobaltí. Prostě mě takhle jednoho krásného dne napadlo, že následující dva týdny nemám co dělat , tak bych se mohl někam podívat. No a protože jsem se už pár let chtěl podívat do Litvy, Lotyšska a Estonska, za pár dní jsem vyjel. Jel jsem přes Polsko stále na severovýchod až do města Kunda, které jsem si vybral pro jeho sympatické jméno. A pak zase zpátky. Pro lepší představu jsem ujel vzdálenost asi jako na Sicílii a zpět.

Bohužel mi během koupání jedna Estonka ukradla z báglu foťák, takže tu tentokrát mám pouze dvě noční fotky z Varšavy a pár naskenovaných pohledů :(. Příhody z cest jsou stručně popsány v legendě pod mapou. Historka, jak jsem přišel o foťák, je úplně vespod.

Centrum Varšavy  Varšavský Palác kultury. Podobná obluda je i v Rize a v Praze.

cesta stopem do Kundy
cesta stopem z Kundy
cesta veřejnou dopravou

1)Start. Nejprve jsem byl dopoledne na návštěvě u prarodičů, odkud mě po obědě naši dovezli na hraniční přechod Sudice.
2)Do Częnstochowe jsem se dostal až na sedmý stop. Naštěstí mě tam u Mekáče vzali dva kluci až do centra Warszawy.
3)Noční prohlídka Warszawy. Centru města dominuje Palác kultury v soc-realistickém stylu, který je obklopen mrakodrapy. Je to důsledek konce druhé světové války, kdy bylo historické centrum města téměř srovnáno se zemí. Spal jsem v Hostelu Oki-Doki, který můžu vřele doporučit. Dobří lidi, dobré ceny, poloha v centru.
4)Z Warszawy mě odvezl ichtyolog Jacek svým příšerně rozdrbaným trabantem. Než mě vysadil, stavil se do jedno krámku prodat své dvě rybičky.
5)Můj první nocleh v kamionu, na polsko-litevských hranicích. V Białystoku jsem stopnul tir Poláka Daniela, který jel až do Moskvy. Vzal mě tranzitem přes celou Litvu až do Lotyšska.
6)Až sem mě Daniel dovezl. Naráz jsem se ocitl uprostřed Pobaltí bez znalostí jakýchkoliv reálií.
7)Přestože jsem chtěl jet do Rigy, vpostatě náhodou jsem dojel do Jurmaly. Nakonec jsem vůbec nelitoval, protože Jurmala je hlavní rekreační oblast Lotyšska. Úplně unavený jsem postavil svůj stan do kempu a šel se cachtat do moře a válet na krásnou písečnou pláž. Večer jsem se pak po dlouhé době konečně pořádně najedl.
8)Prohlídka Rigy následující den. Riga je starobylé město severského stylu, ve kterém je spousta parků. Celkově město působí jako příjemné místo k životu. Hluboký dojem ve mě zanechala pravoslavná katedrála s impozantní vnitřní výzdobou a atmosférou. Večer jsem si dal v Jurmale samozřejmě zase koupání a fotografickou studii západu Slunce nad mořem. O tu jsem bohužel hned následující den přišel.
9)Z Pärnu se mi nepovedlo odjet stopem. Ani po čtyřech hodinách mě nikdo nevzal. Bylo to proto, že jsem stopoval na špatném místě, ale to jsem zjistil až druhý den. Při cestě z neús