Valuzie

3.10. 2005

 
 
 
<< index

 click! "Portál (tj. Valuzie, Tungur) je Dračí Doupě naživo. Je to dobrodružná bojová hra inspirovaná středověkem a fantasy příběhy. Částečně je to divadlo, hráči i organizátoři můžou mít role určené. Hra trvá obvykle jeden až tři dny, probíhá ve středověkém duchu, odehrává se v přírodě. Bojuje se při ní speciálními bezpečnými meči a kouzly. Cílem je vytvořit model světa, v němž žijí různé postavy a dát hráčům možnost prožívat v tomto světě dobrodružství, zahrát si roli hrdiny, zbabělce, šamana nebo obchodníka." úvod Pravidel pro hráče

První říjnový den jsem společně se svými spolubydlícími Deithem, Merlem a Ivetkou strávil na larpu v lese za Plzní. Oni se už několika larpů zúčastnili, dokonce i jeden pořádali. Pro mě to byl naprosto nový zážitek. V podstatě celou středu (svátek sv. Václava) jsme věnovali přípravě kostýmů. Zbraně Merle zkušeně vyrobil z PPL trubek, tepelné izolace a kobercové pásky. Část kostýmů měli Merle, Ivet a Deith z dřívějška, část jsme dokoupili v Megasekáči na Hlaváku za 30/60 korun kus.

 click! Přijeli jsme v pátek už za tmy. Přisedli jsme k ohni a začali se seznamovat s novýma a zdravit se známýma lidma. Asi za hodinu se vrátili organizátoři Merlin & Šípák a zahráli nám intro - krátkou scénku uvádějící do děje. Pak asi do druhé hodiny ranní přidělovali hráčům jejich role.

V sobotu ráno jsme si po snídani oblékli kostýmy. Následovalo dobrušování jednotlivých postav, pak jejich předsavení a podrobné vysvětlení pravidel. Pak začala hra. Zde obrazová dokumentace končí, protože každý měl dost starostí s tím, aby plnil své questy a přežil. Aby ho nepřepadly krysy nebo fialový přízrak, nesežrala Unga, nezahynul ať už při pogromu nebo ve zbytečné šarvátce nebo mu nebyl zákeřně podřezán krk. Nejdůležitější součást hry - politiku a taktiku - stejně vyfotit nelze.

Hra skončila asi po pěti hodinách. Byli jsme vyčerpaní, mokří, většina z nás mrtvá, ale byli jsme nadšení. Poslechli jsme si, jak to vlastně všechno spolu souviselo, poděkovali organizátorům, rozloučili se a rozjeli se domů.

Příště jedu zas.


 Šípák - páteční úvod  V pátek smrťák, v sobotu alchymista Larric  Intro  Intro - mágové umírají, selhal jim experiment  Devátá hodina ranní, začínáme se chystat.  Oblékání kostýmů - kartářka, vpravo organizátoři řeší s postavami jejich questy  Oblékání kostýmů - Golem, krysař, písmák  Kartářka  Pošťačka, vpravo dole pan Veverka  Kovář, rolník/zloděj a alchymista  Oblékání kostýmů  Oblékání kostýmů  Písmák, krysař, bankéř  Oblékání kostýmů  Líhnou se krysy  Líhnou se krysy  Kazatel apokalypsy - jmenuje se příznačně Anděl  Nedočkavě očekáváme začátek hry  Matka krysa  Bankovní stráž, krysař, pošťačka a písmák (zezadu)  Strýček Skrblík, krysař, místokrál, rolník, alchymista  Golem  Lukret  Frederik  Merlin & Šípák  Sledujeme představování postav  Kazatel  Kazatel podruhé  Baron  Baron podruhé  Kartářka, v pozadí krysař počítá krysy  Tančící matka krysa se svým potomkem  Místokrál a krysky  Písmák fotí bankéře  Pošťačka  Druidka Yvett & pan Veverka  Druidka Yvett & pan Veverka  Reaper  Skupinové foto  Zatím prázdné Krysí bludiště, dole sirnaté jezírko (ph 3.5)  Bonanza Trolí důl (kdo zde chtěl těžit železo, musel si dát panáka s trolem, který důl obývá)  Příprava na mši  Kazatel v akci - zítra bude apokalypsa  Na začátku živý baron, nyní nemrtvý král-golem  Merlin ukončuje hru  Bankéř & Merlin, v pozadí kazatel  Slečna pošťačka se nám po ukončení hry pěkně vybarvila :)  Dtto  Dříve druidka, teď Yvett v paruce. V pozadí Merle-Baron-Král-Golem, Karel-Bankéř a Kristýna-Matka krysa.  Outro. Každý znal ve hře pouze svou část příběhu. Oranizátoři vysvětlují širší souvislosti. Rekapitulujeme a děkujeme organizátorům za zajímavé a dobře zvládnuté dobrodužství. Merle s Yvett se zahřívají čínskou poblívkou.  Stan organizátorů po skončení hry. Pořádat larp rozhodně není jednoduchá záležitost.  Valuzijský tolar s pavoukem